Wij helpen je met media-innovatie. Maar ook met het budget dat daar voor nodig is.
Vrijdag 20 mei 2022Het beeld dat leden hebben van de vereniging wordt sterk bepaald door de uitstraling en prestaties van media. Het magazine, website, nieuwsbrieven en social accounts vormen nu eenmaal de meest zichtbare ‘voorkant’ van de ledenorganisatie.
En dit is wat helaas gebeurt: Verouderde website, verouderde vereniging, suf magazine, suffe vereniging, rammelende nieuwsbrief, …. enzovoorts. Dat is niet wat je wilt, maar wel hoe het werkt. Leden zijn nu eenmaal ook maar mensen.
De kunst is dus om je mediaprestaties op hetzelfde niveau te brengen als je inhoudelijke prestaties. En om dat niveau vervolgens vast te houden. Want als je dat niet doet, worden goede prestaties op kerntaken als belangenbehartiging, informatievoorziening, deskundigheidsbevordering en kwaliteitsborging onvoldoende gezien, beleefd en gewaardeerd door je leden.
Er is dus simpel gezegd een rechtstreeks lijntje tussen mediakwaliteit en ledentevredenheid.
Ledentevredenheid
En dit is het eerste lijntje (er volgt nog een tweede) waar Performis bij kan dragen aan jullie succes. Want wij helpen je om je mediaprestaties te verbeteren. Zodat je ledentevredenheid stijgt. Dat doen we met inzet van onze kennis van ledenorganisaties, publishing en communicatie. En natuurlijk met behulp van onze unieke Hello Members cloudsoftware. Je leest er alles over op dit webplatform.
Samen met jullie professionals, maken we de prestaties beter zichtbaar richting leden en andere stakeholders. Creëren we meer betrokkenheid en binding bij leden. En verhogen we de waarde van het lidmaatschap.
Ontbreken mediabudget
Dat klinkt natuurlijk hartstikke mooi. Want welke vereniging wil dit nou niet? Maar de vraag is natuurlijk: hoe gaan we dat betalen? Want het ontbreekt de meeste ledenorganisaties niet aan media-ambitie maar vaak wel aan media-budget. Er is dus simpel gezegd vaak ook een rechtstreeks lijntje tussen mediakwaliteit en financiële middelen.
En dat is het tweede lijntje waar Performis bij kan dragen aan jullie succes. Want met onze innovatieve verdienmodellen helpen wij je om de inkomsten te laten stijgen zodat er budget ontstaat voor media-innovatie. Vaak combineren we inkomstenstijging ook nog met dalende kosten. Zo snijdt het financiële mes aan twee kanten.
De vereniging profiteert namelijk van onze inkoopvoordelen, efficiencyvoordelen door onze Hello Members cloudsoftware en urenbesparing dankzij onze ontzorging en efficiënte processen. Kort en goed: media-innovatie begint bij veel ledenorganisatie met het verbeteren van het verdienmodel. Want met meer budget, is er meer mediakwaliteit en dus meer ledenwaarde.
Wil je de prestaties van jullie media verbeteren? Inhoudelijk en/of financieel? Laten we dan eens kennis maken. Wij laten je graag zien hoe onze oplossingen bij kunnen dragen aan de succes van de vereniging.